Poedercoaten

Indien u kiest voor het poedercoaten van uw velgen, kiest u voor een kwalitatief hoogwaardige afwerking van uw velg. Daarnaast heeft u de zekerheid dat u kiest voor de hardste en de sterkste coating van dit moment. Doordat de tempratuur bij het poedercoat proces te hoog wordt, zijn velgen met kunstof delen niet geschikt voor poedercoaten.

Indien uw velgen kunstof delen hebben, dan raden wij u aan voor de optie spuiten (natlak) spuiten te gaan.Mocht u uw naafkapjes (centercaps) in dezelfde kleur als uw gepoedercoate velg uitgevoerd willen...

Natlak

Natlakken, vaak beter bekend als spuiten, van velgen is de traditionele manier van het behandelen van velgen. Voordeel van het natlakken van velgen ten opzichte van poedercoaten is dat de glansgraagd hoger ligt. Met andere woorden: de velgen hebben een hoger afwerkingsniveau. Een velg die op de juiste manier gespoten is is super strak en bevat veel minder kleine onvolkomendheden als en velg die gepoedercoat is. Nadelen zijn er ten opzichte van poedercoaten helaas ook. De velg is namelijk gevoeliger voor beschadigen en na verloop van de tijd voor verkleuren. Ook liggen de kosten veelal hoger voor het natlakken van een velg of set velgen. 

Herstellen van stoeprandschade

Iedereen kent het wel: net even te dicht bij de stoeprand langs of iets te krap door de bocht, een stoeprandje is zomaar meegepakt....
Resultaat: van die vreselijke borduurschade in de velgrand!

Er mee door rijden is zonde, het blijft toch irriteren. Daarbij is het ook niet goed voor de velg en de lak, een beschadigd oppervlak is erg gevoelig voor oxidatie.

Gelukkig heeft Topvelg de oplossing!

Velgen richten

Een stoeprandje meegepakt of een ander obstakel onderweg geraakt en voel je een trilling in je stuur die er eerder niet was? Grote kans dat je een deuk in je velg hebt, ook wel een kromme velg genoemd. 

In de meeste gevallen is een kromme velg goed te richten. Na het richten is de velg weer klaar voor gebruik en kan met een gerust hart gemonteerd worden.


Het richten van een velg kent wel een paar "gevaren" 

Stralen van velgen

Bij het stralen van een velg wordt de oude laklaag van de velg verwijderd, op deze manier wordt de velg gechikt gemaakt voor een nieuwe laklaag. Het stralen van lichtmetalen velgen kan niet ieder straalbedrijf, vaak wordt er gebruik gemaakt van een te hard en te grof straalmiddel dat met een te hoge druk in het lichtmetaal van de velg wordt geslagen.

Het resultaat: een veel te grof gestraalde velg met insluiting van metaaldeeltjes in het zachte materiaal van uw velg. Hierdoor is de afwerking niet mooi en heeft u binnen de kortste keren weer oxidatie onder de lak.